• Feministisk aksjonsforskning i det yrkesfaglige feltet 

      Amble, Nina; Møller, Ellen; Vagle, Inger (Peer reviewed; Chapter, 2017)
      In classic action research, democratization through broad participation in work organizations’ development work has been thought to take care of minorities and underrepresented groups (Gustavsen et al. 2010). This so-called ...
    • Kjønn på dagsorden: Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene? 

      Hansen, Kari; Haaland, Grete; Møller, Ellen; Vagle, Inger (Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling;Vol. 5, No. 1 2020, Peer reviewed; Journal article, 2020-11-06)
      Hensikten med denne artikkelen er å sette kjønn på dagsordenen i yrkesfaglærerutdanningene. Som lærerutdannere ønsker vi å belyse hvordan perspektivet på kjønn og mangfold ivaretas i planverket for yrkesfaglærerutdanningene ...